Borta bra men hemma bäst

Äntligen har jag fått komma hem efter nästan två veckor ensam i Viksjöfors. Äntligen får jag krypa ner i min egen säng. Ryggen har tagit en del stryk av den knöliga och hårda sängen hos mor. Och så slipper jag ut varje morgon och kväll till pannrummet för att elda. Slipper även kattastrofen som ska ha mat i tid och otid, ut i en halv sekund och sedan in igen... Självklart efter att jag gått och lagt mig. Förstår mig inte på er kattmänniskor...

Imorn blir det plugg. En hemtenta ska förhoppningsvis avslutas. Sen må jag ta itu med lite julstädning. Julpyntning blir det inte tal om. Kanske plockar fram julljusstaken. Får se om jag orkar. Den ska ju bort igen snart. Sist jag hade den framme tog jag väl bort den i april... Har en tomte som står framme året om, mest för att jag inte har nå bättre ställe att ha den på. Nä, orkar inte med det där. Räcker att det är pyntat till tusen när man åker hem till mor och far. Och till er som kör med plastgranar... HÄDARE!!

Lamb of God - Now You've Got Something to Die for


Kommentarer
Postat av: AnnLo

Mig förstår du dig ju på och jag är ju kattmänniska om något ;) Har även lyckats med bedriften att ha akvariefiskar nu!

2007-12-05 @ 21:44:30
URL: http://my.opera.com/AnnLo/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0