Discovery Channel

GE MIG!! Har varit här i Viksjöfors i drygt en vecka nu och ska åka hem på Onsdag. I kanalutbudet här ingår Discovery Channel som blivit något av en räddare i nöden. Måste skaffa mig ett paket med denna kanal. Skulle inte säga nej till History Channel och kanaler som visar gamla klassiska filmer. Men åter till Discovery Channel. Finns så mycket bra program där. Ta tex Mythbuster, Skitiga Jobb, Dödlig Fångst, Wheeler Dealers, Extrem Ingenjörskonst, American Hot Rods och American Choppers... mumma

Alldeles nyss såg jag ett avsnitt av How do they do it, ett program där man visar hur saker och ting tilverkas allt från golfbollar till båtrattar. Idag behanlades tandkräm i ett av inslagen i programmet. Man tillverkade randig tandkräm och jag har alltid undrat vaför den är randig. Fyller det någon annan funktion än just det estetiska? Det framgick inte av programmet tyvär. Dock blev jag nästan mörkrädd när de gick in på den viktiga frågan om hur man går tillväga för att ränderna inte ska blandas ut med varandra. Detta var tydligen JÄTTEVIKTIGT. Hemliheten är at varje färg måste ha EXAKT samma konsistens annars kan det, och nu citerar jag berättaren i programmet, "SLUTA I KATASTROF!" Vad består denna katastrof av? Skulle det starta en kemisk reaktion som sulle får Hiroshima och Nagasaki att verka som ettöressmällare? Skulle det fräta sönder tänderna munnen huvudet och sedan resten av kroppen och lämna en liten rykande, bubblande pöl? VAD!!?? Och för att kontrollera att krämerna har samma konsistens måste varje sats som pumpas ur maskinen genomgå noggranna tester i ett labb fullt med kemister... Veckans I-landsproblem, ränderna i min tandkräm får fanimej inte blandas, or I will smoke them!! Suck... Finns det inte viktigare saker att koncentrera sig på? Eller har jag missat något revolutionerande som som löst alla andra problem vi står inför så just DET är mäsklighetens största hot? Fan va coolt!

Sirenia - My Mind's Eye


Kommentarer
Postat av: Kristoffer Stolpe

Discovery e bra och jag skulle vilja ha den kanalen jag med. Dock håller jag history som ännu mer eftertraktad

2007-12-03 @ 23:10:29
Postat av: AnnLo

Men katastrofen handlar ju om att de olika färgerna blandas, inge mer allvarligt. Skulle de göra det så försvinner ju hela grejen med randig tandkräm, vilket jag inte förstår varför man måste tillverka i alla fall. Alla gör samma saker, ingen är bättre än den andra i min värld.

2007-12-04 @ 19:07:55
URL: http://my.opera.com/AnnLo/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0