Packad och klar

Jaha, då ska man åka till mor i nästan två veckor. Hus och kattvakt ska man vara igen. I helgen är det vintermarknad på Migranternas Hus som mor min är högst involverad i så åker dit redan nu för att ge ett handtag. Sedan blir man isolerad i skogen den närmsta veckan. Bra på sätt och vis, så får man lite skolarbete gjort. Tenta och PM ska skrivas. tentan handlar om Bibeln, Koranen och samexistens mellan de tre abramitiska religionerna genom historien. PMet ska behandla Jesus ur tre perspektiv som hur han beskrivs och framställs i skrifterna, hur denna syn lever vidare idag eller skiljer sig från den bibliska beskrivningen och slutligen min egen syn på Jesus. Min syn på Jesus... Jadu... Om nu den historiska personen Jesus sa allt detta, eller om allt är efterkonstruktioner, så hade han faktiskt en hel del sköna idéer. Men att han skulle vara den han utgav sig för att vara, det ger jag inte fem öre för. Eddie Izzard sa något i stil med: "I don't beleive the religions are religions. No, I beleive they are philosophies with some good ideas and some focking weird ones"

Dimmu Borgir - The Serpentine Offering


Kommentarer
Postat av: Bengt Grip

Jag ser att du söker meningen med livet, jag har varit din mentor tidigare i livet och kan vara det igen! Jag har stor kunskap i naturialistiska frågor och ämnesdidaktiken är empirisk! /BG

2007-11-26 @ 00:16:18
URL: http://bengtgrip.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0