Sex...

...var klockan i morse när jag kom hem. Tjugo i ett ringer telefonen och jag blir ombedd att jobba på kåren samma kväll. Visst tänker jag. Årets upplaga av herrmiddagen sker ju ikväll så gratis käk och att gratis ta del av underhållningen mot att servera, plocka och städa kan väl gå för sig. Kvällen blev dock längre än jag trodde... 14 timmar senare sitter jag nu hemma med ömmande fötter, värkande rygg, svidande ögon och med världens energidryckskick. Klev upp åtta i morse för att vara med på bostadsrättsföreningens gårdsstädning. Det skulle klippas häckar. Till detta hade vi en elektrisk motorsåg som jag inte ens skulle använda för att kapa tånaglarna med... Så det tog sin lilla tid och kyligt blev det. Men men, livet är hårt mot de hårda.

Annars börjar vintern så sakteliga anlända. Hoppas bara kylan kan bita sig fast en aning så den kommande snön får ligga kvar. Den snö som fallit har ju bara försvunnit.

image9

Första snön från min balkong

image10

Snöande nummer två i parken

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0