Sova bör man annars dör man

Sover gör man ändå dör man. Nyss insett att det inte blir nån sömn inatt. Klockan är halv nio, jag är klarvaken och inte fasen kan jag gå och sova nu. Skulle sabba för mycket. Lägger mig hellre tidigt ikväll än att sova bort hela dagen. Nä sitter här och bloggar lite och lyssnar på Bandit istället.

Då är det nu dag tre på husvaktandet. Kattskrället börjar gå mig på nerverna nu. Hon verkar vara väl medveten om när jag försöker sova eller inte, för två nätter i rad har hon sprungit omkring och ylat... Inte jamat... Ylat... Det är samma läten hon hade för sig när hon löpte som värst för en herrans massa år sen. Nu när jag inte har sovit har hon vart hur lugn som helst.. Gnällde lite över att hon inte hade nån mat men det var ju snabbt åtgärdat... Jaja, är väl åldern. Hon är ju närmare 16 år så hon går väl på sista sucken. Ligger och sover mest. visar sig när hon vill ha mat ochgå ut en sväng. Fan va gött ändå.Så skulle man ha det.

Ska jag ha husdjur så blir det hund. Oc jisses vad jag är sugen på att skaffa en. Men så länge jag bor som jag gör kommer det inte bli av. Vill ha en Jämthund eller annan "vargliknande" ras som samojed eller finsk lapphund. Drömmen är ju en Siberian Husky. Vilka ståtliga djur. Jag menar, kolla bara!

image19

Ovädret har lagt sig och nu är det vitt över allt. Tog ett par bilder här på morgonkvisten som blev rätt ok. Dem finns längre ner. Med tanke på att kameran sitter på en telefon så är jag faktiskt imponerad över hur pass bra bilder det blir. Är det bra ljusförhålanden blir bilderna riktigt fina. Är det lite tasigt ljus blir det gryningt och oskarpt. Men men, ska sakffa en digital systemkamera nån gång när ekonomin tilåter. Vilket inte blir nån gång snart antar jag.

image21

image22

Hypocrisy - Eraser


Kommentarer
Postat av: Kristoffer Stolpe

Jag måste hålla med om siberian husky är väldigt häftiga:). Spana gärna in min blogg på www.hellfirekrilles.blogg.se om du skulle få tid och lust någon gång.
Keep rockin

2007-12-03 @ 00:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0