Deus Vult!

Korståg, korståg och åter korståg. Va ett jävla tjat. Spelat Medieval II; Total War större delen av dan idag. Startade ett gammalt sparat spel där jag med skottlnad erövrat i stort sett hela nuvarande Frankrike, Skandinavien samt de brittiska öarna. Men när jag insåg att jag måste ta ca 25-30 provinser till samt Jerusalem på 77 turer tröttnade jag och började med Spanien istället. Lyckades hålla Portugiserna och Morerna stången och faktiskt erövra ett par provinser från fransoserna. Allt va frid och fröjd till Milaneserna, som jag faktiskt var allierad med, dyker up med en fetingarmé och belägrar Toulouse... Tack för den. Smisk blev det ala smärta. Nåja, England då! Jorå, rullar på men påven vill att jag ska skicka korståg till Jerusalem och Damaskus. Jag har skottar, fransoser, danskar och tyskar att oroa mig för god damnit! Äh, får väl bli bannlyst då. Då kan jag härja hej vilt tills påven kolar och en ny installeras och jag blir förlåten. Låter som en plan.

Investerat i Two Worlds också. lirat lite grann och första intrycket... Oblivionkopia mer eller mindre rakt av... Fast Oblivion är mer lättstyrt. Fast det är ju inget skitspel precis. Synd bara att de inte kunde hitta på något eget utan måste sno från Oblivion. Verkar ha potential till att vara ett riktigt vackert spel också. Min dator ligger i minimikraven på det mesta så det är ju ingen större fröjd för ögat. Får väl se efter jul när uppgraderingarna på burken börjar rulla in =)

Kollat lite på Stargate; Atlantis faktiskt. Verkar inte vara så kasst som det sett ut tidigare. Slår ju inte SG-1 men det har helt klart sin charm. Lite för mycket sci-fi för att falla mig helt i smaken dock. Tillräckligt underhållningsvärde har den iaf

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0