Häll i mera öl och mjöd, Jultomten är faktiskt död!

Jaha, då var jul och nyår överstökat. Skönt måste jag säga. Har vart lugna helger och har inte stressat för fem öre. Bara ättit gott och tagit det lugnt. Det är skönt att det är över så jag slipper bli stressad av alla stressande människor... Många tar på sig så fruktansvärt många måsten under sådana helger. Blir ju löjligt. Julen känns ändå bara mer och mer som ett onödigt ont... Hemskt att se alla människor som shoppar för mycket, stressar för mycket, äter för mycket och dricker för mycket.

Mina jular tog slut då vi inte längre firade jul hemma på gården hos farmor och farfar i Arbrå i hälsingland. Jularna började gå utför efter att morfar dog i mellandagarna i december 1997 av mag- och tarmbesvär. Några år senare dog mormor med Alzheimers. Hade visserligen inte blivit några ordentliga jular där på grund av att morfar åkte in och ut på sjukhus och mormor bodde på demensboende. Ett par år senare dog farfar på grund av komplikationer med blodådrorna i benen. På midsommaraftons morgon 2007 somnade farmor in efter att i många år sakta tynat bort i vad som närmast kan liknas med Parkinson. Så nu är ens barndoms jular, sommrar och liknande helt borta och mina mor och farföräldrar med dem, för de var dem som gjorde dessa stunder till vad dem var.

Men men, nu är det 2008 och nya tag som gäller, heter det. Nya tag med studierna, gymet måste besökas mer frekvent mm mm. Låter som nyårslöften men jag ger inga nyårslöften. Jag lovar aldrig något om jag inte kan hålla det. Lika bra att inte lova för mycket, man kan ju göra både sig själv och andra besvikna.

Från det ena till det femte så har jag hittat en ny underhållande sysselsättning. Jag har aldrig använt text-tv förr, annat än för att kolla tv-tablåer. Har börjat bläddra bland nyheterna och ibland hittar man riktiga guldkorn. Den här tyckte jag var lite småskoj tex.

image23

Har aldrig skrivit julkort förr men det kanske vore en idé nu =)

Slayer - Bloodline


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0