Hålligång i skogen

För att citera min husgud Lewis Black - "I have seen the end of the universe". Besökte en viss designbutik här i stan för att göra en pricecheck på en väggklocka jag spanat in genom skyltfönstret de gånger jag traskat förbi. Stället säljer som sagt designprylar... Bara ordet design får mig att bli yr i skallen. Skulle aldrig sätta min fot i den butiken om det inte vart för just den klockan. Klockan var en rund glasskiva med ett svartvitt tryck av Alfred Hitchcock. 500 spänn kändes lite väl för min plånbok just då så det fick vara för stunden.

Åter till det jag ville komma till. När jag ändå är där passar jag på att se mig om i butiken. Är på jakt efter ett par hyllkonsoller så man kunde ju lika gärna kika runt. Jag blev stående en stund vid en trave med lådor. Jag fick läsa texten flera gånger för jag måste ha läst fel... Det kan inte stämma... Nä, måste läsa en gång till... Nä, jag läser inte fel, det står faktiskt så... Läs själv!

image24
En designad fågelholk i porslin... Jag saknar ord... That's it, game over.

Finntroll - Trollhammaren


Kommentarer
Postat av: AnnLo

Håller med, designade fågelholkar i porslin, sjukt!! Hur blir det den dagen den ramlar ner, kommer ju bara skräpa ner. Eller så är det nått för framtida arkeologer och veta på vilket århundrade det fanns en bunt idioter som levde och av vilken rang i samhället det var :)

Jag tror bestämt att jag ska göra en fågelholk som är som ett flerbostadshus, vad tror du om den?

2008-01-09 @ 10:56:44
URL: http://my.opera.com/AnnLo/blog
Postat av: Wiik

Låter som en ypperlig idé! Gör den i betong eller murat tegel så det håller! Ett fågelkollektiv!

2008-01-09 @ 16:52:30
Postat av: Krille

Tja, sugen på att åka på sweden rock-kryssningen i slutet på mars?

2008-01-14 @ 20:56:29
URL: http://hellfirekrilles.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0